درگذشت دو استاد

 انجمن مثنوی پژوهان ایران ضمن ابراز تأسف، در گذشت دو استاد گرانقدر دکتر حیدر علی هومن که در رشته آمار و روش تحقیق عمر گرانمایه خود را صرف کردند و نیز دکتر احسان نراقی که در حوزه جامعه شناسی و فرهنگ، عمری کوشیده و به مدت 16 سال نماینده ایران در سازمان فرهنگی یونسکو بودند را به خانواده گرامی این دو استاد دانشور و جامعه علمی پژوهشی ایران تسلیت نموده و از خداوند یکتا برای بازماندگان طلب صبر می نماید. روانشان شاد و راهشان پر رهرو باد.

گروه مطالعه

یادداشت ـ نوشتاری که پیش رو دارید به قلم اعضاء گروه مطالعه انجمن مثنوی پژوهان ایران نوشته شده است.

«گزارش گروه مطالعه جهت ثبت در کارنامه انجمن مثنوی پژوهان آدینه 91/8/26»

با درود و احترام

به آرامی آغاز به مردن می کنی ، اگر چیزی نخوانی .


روح بی اعتمادی زمانی آغاز و آرام آرام غلبه می کند که از مطالعه و آگاهی تاریخ کشور خود گریزان و یا با آن بیگانه باشید و خرد و آگاهی را در زیر گرد و غبار جهل و نادانی خفه نمایند و میدان را برای سیطره نا اهلان و نابخردان مهیا سازد

جامعه ای را تصور کنید که از میدان خرد و آگاهی دور است و تمام ابزارهای آگاهی دهنده یعنی کتاب و رسانه های گوناگون و مفید اجتماعی بدست فراموشی سپرده شود، در چنین جامعه ای توان حرکت مانند یک فرد فلج سلب می شود و  آرزوی بهبودی و بهروزی داشتن، یک خواب و خیال بیش نیست.








ادامه مطلب ...

گرامیداشت یکم آذر ماه روز اصفهان

بشنو از نی ـ شاهین سپنتا : چهارمین همایش هفتۀ اصفهان با موضوع "شهر خلاق و باغ‌شهر اصفهان" با حضور جمع پرشور دوستداران اصفهان برگذار شد. این همایش یک روزه، دوم آذرماه 1391 در تالار امیرکبیر دانشگاه آزاد خوراسگان از ساعت 9 بامداد تا 18 پسین برپا شد.

در ابتدای همایش دکتر عبدالله جبل‌عاملی از طرف دکتر احمدعلی فروغی رئیس دانشگاه خوراسگان به حاضران خوش‌آمد گفت. وی در سخنانش ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین نشست‌های بتواند به بیان بهتر ارزش‌های شهر تاریخی اصفهان کمک کند تا بهتر بتوانیم برای حفظ این ارزش‌ها گام برداریم. وی همچنین ابراز تاسف کرد که شهر تاریخی اصفهان هنوز از داشتن یک نشریه اصفهان‌شناسی وزین محروم است.

در ادامه، دکتر سیروس شفقی رئیس هیات مدیره انجمن دوستداران اصفهان، ضمن سپاس‌گزاری از حاضران در همایش و همکاری دانشگاه خوراسگان که همواره از حرکت‌‌های علمی حمایت کرده است، تاکید کرد: شهر خوب، شهری است که فرهنگ‌ساز باشد و اصفهان چنین شهری است و حضور انجمن‌های ادبی، فرهنگی، هنری، علمی، اجتماعی و ... فراوان در سطح شهر یکی از نشانه‌های زنده و پویا بودن فرهنگ در این شهر است. انجمن دوستداران اصفهان هم یکی از این تشکل‌های مردمی است که همه ساله یکم آذرماه «روز اصفهان» را گرامی داشته و خوشبختانه برای چهارمین سال پی در پی، همایش هفته اصفهان را برگزار کرده است تا گامی برای شناخت و پاسداشت اصفهان برداشته باشد.