مراسم خاکسپاری استاد مهریار

مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری استاد مهریار روز آدینه 20 اسفند  ساعت 10 بامداد از محل منزل ایشان واقع در خیابان چهارباغ بالا نبش کوی کاویان به سوی باغ رضوان در جوار آرامگاه همسر ایشان واقع در قطعه 33 خواهد بود.

پیر ادب و دانش ایران زمین استاد محمد مهریار چشم از جهان فروبست.

استاد محمد مهریار دانشمند و ادیب فرزانه در ساعت9:30 بامداد روز چهارشنبه 18 اسفند ماه 1389 شمسی ،چشم از جهان فرو بست.   

 

  

 

 استاد محمد مهریار دانشمند فرزانه و ایران شناس بزرگ از شخصیتهای ملی ایران بود که در زمینه علوم انسانی نظیر زبان شناسی، ادبیات فارسی، جامعه شناسی و روانشناسی (تعلیم و تربیت) ، تاریخ و فلسفه و  نیز جغرافیا ، همچنین علوم حوزوی ، سالها تحصیل ، تدریس ، تحقیق و تالیف نمود ودر بسیاری ازین علوم سر آمد دوران خود در ایران گردید. 

 

 تسلطش  به زبان های انگلیسی ، فرانسه و عربی او را از مرزهای ایران فراتر برد و زمینه ساز ترجمه ها و تالیفات ارزنده ای شد که از گنجینه های ماندگار فرهنگ این کشور محسوب می شوند . هوش سرشار وی و حافظه شگفت اش باعث می شد که در زمینه های مختلف دانش فراوان بیاندوزد و از او شخصیتی جامع العلوم بسازد. با این همه ، فروتنی اش بسیار بود و او در پی نام نمی گشت.  

 جهانگرایی اش هرگز باعث نشد که ذره ای از مهر او به ایران سرزمین کهن و پر گوهر کاسته شود و بر عکس، او به تحقیق و جستجو در زمینه ایران شناسی و زبان اوستایی پرداخت . پژوهشهایی در زمینه شاهنامه و نیز آخرین تالیف ایشان" فرهنگ نام شهر ها و برخی آبادی های کهن ایران خود گواه این سخن است. همچنین ایشان از اصفهان شناسان برجسته بوده اند.

 

ادامه مطلب ...

برگزاری مجمع عمومی بازرس انجمن

بازرس سال 1390 انجمن انتخاب می شود. 

بشنو از نی _ میترا عربیان. مجمع عمومی انتخابات بازرس انجمن مثنوی پژوهان ایران در نشست سیزدهم اسفند ماه سال 1389 با حضور نماینده استانداری اصفهان برگزار خواهد شد. در این انتخابات آقایان سید فخر حسینی  و خانم عصمت معین که از اعضای پیوسته واجدین شرایط بازرسی انجمن هستند، به عنوان بازرس کاندیدا شده اند. نتیجه انتخابات پس از شمردن آراء، توسط هیأت رئیسه متعاقباً اعلام  خواهدشد.

از کلیه اعضای پیوسته انجمن خواهشمندیم جهت شرکت در این انتخابات با در دست داشتن کارت عضویت و دعوتنامه خود روز جمعه 13 اسفند ماه ساعت 10 بامداد در محل اصفهان،خیابان نظر غربی، ساختمان بیمه کارآفرین، سالن کنفرانس حضور بهم رسانند.