نخستین نشست سال 1389

به آگاهی علاقه مندان به نشستهای انجمن مثنوی پژوهان ایران می رساند نخستین نشست مثنوی پژوهی در سال 1389 مورخ 20 فروردین ماه ساعت 9 بامداد برگزار خواهد شد. 

جهت آگاهی از مکان برگزاری جلسه روز 19 فروردین ساعت 21 با شماره 09138298318 یا شماره 03116819694

  تماس حاصل فرمایید.

نوروز بزرگترین جشن ایرانیان روز جهانی نوروز شد.

                              

   

    فرا رسیدن روز جهانی نوروز بر دوستدران فرهنگ،  ادب و عرفان ایران زمین به ویژه دوستداران خداوندگار معنا ، مولانا جلال الدین محمد مولوی ، فرخنده باد.  

 

 

روز جهانی نوروز در سازمان ملل ثبت شد 

 

پس از چند سال تلاش پی‌گیر ایرانیان و ایرانی‌تباران در سراسر جهان سرانجام جشن بزرگ نوروز ایرانی همزمان با یکم فروردین‌ماه برابر با 21 مارس به عنوان «روز جهانی نوروز» در مجمع عمومی سازمان ملل به رسمیت شناخته شد. مجمع عمومی سازمان ملل سرانجام در روز 4/12/88 قطعنامه «روز جهانی نوروز» را در چارچوب ماده 49 دستور کار خود و تحت عنوان «فرهنگ صلح» به تصویب رساند و برای نخستین‌بار در تاریخ این سازمان، نوروز ایرانی را به‌عنوان یک مناسبت بین‌المللی رسمیت داد.

ادامه مطلب ...

برگزاری مجمع عمومی بازرس انجمن

بازرس سال 1389 انجمن انتخاب شد. 

بشنو از نی _ میترا عربیان. مجمع عمومی انتخابات بازرس انجمن مثنوی پژوهان ایران در نشست هفتم اسفند ماه سال 1388 با حضور نماینده استانداری اصفهان برگزار شد. در این انتخابات آقایان سید فخر حسینی ، محمد رضا هوشیاری و خانم عصمت معین که از اعضای پیوسته واجدین شرایط انجمن هستند، به عنوان بازرس کاندیدا شدند. نتیجه انتخابات پس از شمردن آراء، توسط هیأت رئیسه به شرح ذیل اعلام شد:

خانم عصمت معین با 32  رای به عنوان عضو اصلی بازرسی، آقای سید فخر حسینی با  19 رای به عنوان عضو علی البدل بازرسی و آقای محمد رضا هوشیاری با 11  رای.

تشکیل گروه مطالعه

تشکیل گروه مطالعه 

بشنو از نی _ مریم تفضلی . با توجه به دعوت دبیر انجمن مثنوی پژوهان ایران برای تشکیل یک گروه مطالعه از تاریخ پنجم آبان ماه 1388هر سه شنبه از ساعت 8 تا 10 بامداد گروه 5 نفره ای گرد هم آمده و جلسه را نخست با نیایشی از مثنوی حضرت مولانا آغاز و سپس به معرفی کتابی با ذکر مشخصات شناسنامه ای آن که شامل نام کتاب ، نام نویسنده ، مترجم ، ناشر ، سال چاپ می باشد پرداخته می شود. لازم به ذکر است گروه در انتخاب کتاب و تبادل نظر آزاد است و در پایان هر کتاب خلاصه آن در برگه های مخصوص مطالعه نوشته می شود. از کلیه علاقه مندان به پژوهش و مطالعه در زمینه های علوم انسانی به ویژه مثنوی معنوی مولوی دعوت می شود تا جهت شرکت در این برنامه به روابط عمومی انجمن مراجعه نمایند.