گزارش عملکرد تابستان سال ۱۳۸۸

گزارش سه ماهه دوم سال 1388 انجمن مثنوی پژوهان ایران  

 

تهیه و تنظیم : میترا عربیان 

 

5 تیر شرح مثنوی توسط دبیر انجمن از بیت شماره 216 تا 235 دفتر سوم ، معرفی کتاب تاریخ و جغرافیای خوراسگان تألیف آقای نادر قلی نادری توسط آقای ناصر مطیعی که هر دو از اعضای انجمن هستند. سخنرانی آقای علی لطفی عضو انجمن پیرامون آیین سروری ، نی نوازی توسط استاد کیوانفر.

ادامه مطلب ...

اطلاعیه

نشست 20 شهریور ماه 1388  به مناسبت 21 ماه مبارک رمضان مصادف با شهادت حضرت علی (ع) برگزار نمی شود. 

 شایان ذکر است نشستهای 27شهریور ماه،سوم و دهم مهر ماه کماکان در محل تالار صفا خانه کارگر ساعت 9 بامداد برگزار خواهد شد.  

قابل ذکر است که امسال بزرگداشت مولوی در روز دهم مهر ماه با سخنرانی آقای دکتر سید مهدی نوریان عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

بازدید از یک زورخانه

     حمایت از زور خانه پاسداری از فرهنگ پر ارج ایران است

بشنو از نی ـ میترا عربیان : انجمن مثنوی پژوهان ایران در راستای حمایت از زورخانه، خانه ی برومندی و رادمردی، خردمندی ، دهش مندی و پایمردی، نیک اندیشی و نیک گفتاری و نیک کرداری هر سال در ماه  مبارک رمضان از یکی از زورخانه های شهر فرهنگ دوست اصفهان بازدید می نماید. امسال نیز چون سالهای پیش به رسم قدر دانی از آیین با شکوه پهلوانی در نخستین شب قدر در زورخانه نجارپور واقع در قدیمی ترین محله اصفهان ،خیابان ابن سینا کوچه سنبلستان جنب بازارچه نو گرد هم آمدیم.

در این مجلس پس از اجرای آیین پهلوانی و ورزشهای باستانی توسط ورزشکاران جوان و اجرای مرشد فرخ کلام ،علی عربیان دبیر انجمن مثنوی پژوهان ایران پس از خواندن اشعاری از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی، به منظور تجلیل و قدر شناسی از ورزش باستانی که بازتاب فرهنگ ایران زمین ، عشق به جوانمردی ،راستی ، فروتنی ، آزادگی و شرافت ایرانی است لوح سپاس انجمن را به مرشد نیک گفتار جناب آقای علی زنگنه که با طنین شکوهمند شهنامه و ضرب آهنگ عالی ایشان، ورزش باستانی، همانگ می شود، تقدیم داشت؛ 

 

                                 

   وی از همه حاضران قدرشناسی نمود و اظهار داشت حضور در این مکان ارجمند باعث درک بهتر فرهنگ این مرز و بوم خواهد گردید. در ادامه معرفی پاره ای از حرکات ورزشی را به ورزش جهان در استمرار تاریخی آن با اهمیت دانست و افزود به هر طریق ممکن، سازمان تربیت بدنی و مردم باید از این ورزش و این فرهنگ پاسداری نمایند.

برای آشنایی بیشتر با آیین پهلوانی و زورخانه شما را به خواندن مقاله ای در این باره نوشته دکتر شاهین سپنتا دعوت می نماییم.

ادامه مطلب ...