شکر پاره ایران از بین ما رفت.

 رضا ارحام صدر، هنرمند نامدار نمایش و سینمای ایران عصر روز یکشنبه24 آذر ماه در سن 85 سالگی در گذشت.وی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۰۲ خورشیدی در محله پاقلعه اصفهان دیده به گیتی گشود. ارحام صدر از دوران تحصیل در دبیرستان ادب اصفهان علاقه خود را به بازیگری نشان داد و نمایش « رفیق ناجنس» را در دبیرستان اجرا کرد. این نمایش 10 شب به روی صحنه رفت و با حضور و استقبال خوب مردم رو به رو شد تا آنجا که از درآمد آن براى دبیرستان یک پیانو خریداری شد. او پس از گرفتن دیپلم "اقتصاد و تجارت" از دبیرستان ادب و دیپلم ادبى از دبیرستان صارمیه تا سن بازنشستگی به فعالیت در اداره بیمه مشغول بود.

 

 

ادامه مطلب ...

خورشید نقش جهان غروب کرد

نصف جهان عزادار، ارحام خدا نگهدار!

بشنو از نی . شاهین سپنتا :پیکر رضا ارحام صدر هنرمند محبوب سینما و تئاتر کشورمان صبح امروز 26 آذرماه بر روی دستان هزاران نفر از دوستداران او که از اصفهان و دیگر شهرهای ایران برای وداع با او آمده بودند، تشییع شد و در قطعه نام آوران باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد. اگرچه درگذشت رضا ارحام صدر با بی توجهی رسانه های دولتی روبه رو شد اما آیین تشییع و خاکسپاری این هنرمند مردمی با حضور بی سابقه هزاران نفر از اقشار مختلف مردم از خیابان کمال اسماعیل اصفهان تا پل غدیر این شهر در حالی صورت گرفت که در طول این مسیر چند کیلومتری  تصاویر بزرگ او و تاج های گل از طرف مردم نصب شده بود و سرتاسر مسیر مملو از جمعیتی بود که پیکر او را در آخرین لحظات پیش از خاکسپاری همراهی می کردند. 

 

گزارش تصویری از تشییع پیکر استاد رضا ارحام صدر. عکسها از شاهین سپنتا 

ادامه مطلب ...

نمایشگاه دستاوردهای سازمانهای مردم نهاد

انجمن مثنوی پژوهان ایران حضور ارجمند شما را در نمایشگاه دستاوردهای سازمان های مردم نهاد ارج می نهد.

زمان : 23 تا 26 آذر ماه 1387 از ساعت 15 تا 20              

مکان : اصفهان، پل تاریخی شهرستان، محل دائمی نمایشگاهها

گزارش انتخابات هیأت مدیره انجمن

بشنو از نی ـ میترا عربیان: در  نشست سوم آبان ماه 1387 انجمن مثنوی پژوهان ایران ضمن شرح و تفسیر مثنوی به روال هر آدینه انتخابات هیأت مدیره انجمن (شورای مرکزی) نیز برگزار گردید. اینک چگونگی برگزاری و نتایج مجمع عمومی را از نظر می گذرانید:

نخست هیأت رئیسه انتخابات ، آقایان ناصر مطیعی ، نورالدین آذربان و  عبدالعلی ملکیان با رأی مجمع عمومی تعیین شدند. دراین برنامه نخست دستور جلسه توسط مجری و مخبر هیدت مدیره به شرح ذیل قرائت شد:

1.       استماع و رسیدگی به گزارش هیأت مدیره و بازرس

2.       تصویب ترازنامه و بودجه انجمن

3.       انتخاب اعضاء هیأت مدیره

ادامه مطلب ...

نقد حال خویش

بشنو از نی _ ژاله نایب الصدریان : یکی از ویژگی هایی که در همه دیدگاه ها و مکاتب برای انسان عنوان شده است ، گرایش انسان به مطلوبیت بیشتر است . این فزون طلبی که نهایتی هم برای آن متصور نیست ، تقریباً در همه عرصه های زندگی نقش دارد . آنچه انسان امروز را به اینجا رساند و تمدن امروزی را پای بر جا کرد ، همین بهینه خواهی است .

دکتر عباس شفتی ، استاد دانشگاه اصفهان ، در نشست یکم آذر ماه انجمن مثنوی پژوهان ایران با ذکر این مطلب افزود : بهینه خواهی از منظر مولانا ، ما را  نهایتاً به مفهوم انسان کامل می رساند . مولوی انسان طلبی ایده آل گراست و این انسان خواهی را به گونه ای به ماوراء می برد که گویی این تلاشی بیهوده است و به انجامی نخواهد رسید .  

ادامه مطلب ...

سخنرانی دکتر زهره کساییان

در راستای اهداف انجمن مثنوی پژوهان ایران ، پس از شرح و تفسیر  مثنوی از دیدگاه روانشناسی توسط دبیر انجمن،  ادامه برنامه به شرح ذیل برگزار خواهد شد.  

 

پایه پایه تا ملاقات خدا

سخنران :  سرکار خانم دکتر زهره کساییان 

زمان : روز آدینه 22 آذر ماه 1387  ساعت 9 بامداد

مکان :اصفهان ، خیابان چهار باغ بالا ،  باشگاه کارگران ، تالار آوینی. 

حضور ارجمند دوستداران مولوی را در این برنامه ارج می نهیم.