بر سر تربت مولاتا


           میا بی دف به گور من زیارت       


   که در بزم خدا غمگین نشاید




     انجمن مثنوی پژوهان ایران برگزار می کند:


       تور ویژه قونیه


بازدید از آرامگاه مولانا ، شرکت در مراسم عُرُس مولانا و  بازدید از جاذبه های توریستی

شایان ذکر است تخفیف ویژه به کسانی تعلق می گیردکه فیش واریزی خود را زودتر تحویل نمایند.

مهلت ثبت نام تا پایان وقت اداری روز سه شنبه 17 آبان 

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های زیر تماس حاصل فرمایند:

2654231ـ0311

09137937392

نکوداشت نقاش بزرگ اصفهان استاد پورصفا

نکوداشت استاد عباسعلی پورصفا در خانه نقش اصفهان 

نکوداشت استاد عباسعلی پورصفا در خانه نقش اصفهان  به همت نادر مهذب نیا یکی از شاگردان ایشان در 29 مهر ماه 1390برگزار شد.

در این نشست که ظهر آدینه در خانه نقش برگزار شد برخی از اعضای انجمن مثنوی پژوهان ایران پس از پایان برنامه مثنوی پژوهی در این برنامه حاضر شده و ادای احترام خود را نسبت به مقام ارزشمند استا د پورصفا که خود یکی از افتخار آفرینان ایران و از اعضای افتخاری این انجمن هستند اعلام کرده و از آثار مندرج در آن نگاخانه بازدید نمودند.

  

استاد عباسعلی پورصفا متولد 1300 اصفهان است . وی 6 سال دوره ابتدایی تا اول دبیرستان را در مدرسه علیه تحصیل کرد و در سال 1316 به هنرستان صنعتی رفت . در سال 1318 هنرستان هنرهای زیبا از هنرستان صنعتی تفکیک شد.در هنرستان تازه تأسیس رشته های مینیاتور، استیل قلمزنی، زری بافی، کاشیکاری، منبت کاری، مینا کاری ، قالی بافی، نقاشی و طبیعت سازی به سرپرستی مرحوم استاد عیسی بهادری تدریس می شد. عباسعلی پورصفا در هنرستان تازه تأسیس در رشته نقاشی و طبیعت سازی درس می خواند.نخستین استاد پورصفا عیسی بهادری بود و پس از ایشان محمد معیدی دور نماسازی با رنگ و روغن را از روی مدل به پورصفا تعلیم داد. پورصفا صورت سازی را بدون تعلیم آموخت.  

 

( عکس فوق مربوط به نکوداشت زنده یاد ارحام صدر در انجمن مثنوی پژوهان ایران در سال 1386 می باشد. از چپ به راست دکتر حسین یقینی، بهنام دودی نیا، استاد عباسعلی پورصفا،احمد  هنرمند، محمد عربیان ، استاد رضا ارحام صدر،دکتر پرویز دبیری،لیلا آقایی ، دکتر سید مهدی نوریان و  محمدعلی کاروانپور) 

 

 

 

 او در این باره می گوید: به یاد دارم موقعی که هنرجو بودم آقای رخسار که از شاگردان درجه اول کمال الملک بود آقای بهادری را مدل کرد و صورت او را با رنگ و روغن کشید. من برای آنکه صورت سازی یاد بگیرم ده مرتبه از روی آن کپی کردم. 

                                                                       

                                     

                                                                                                                                

                                         

استاد پورصفا با مرحوم ابوعطا و استاد رستم شیرازی و بزرگان دیگری هم دوره بوده است او پس از اتمام دوره هنرستان به دانشگاه تهران رفت و در رشته نقاشی مشغول به تحصیل شد اما به علت اصرار آقای بهادری و پدر و مادرش قبل از فارغ التحصیلی به اصفهان برگشت و در سال 1322 به سمت استاد هنرستان هنرهای زیبا استخدام شد.

استاد پورصفا می گوید من شاگرد طبیعت هستم و از طبیعت الهام می گیرم. 

 

او که دارای نشان درجه یک هنری است تابلوهای ابنیه در نقاشی ایران و نیز نقش چهره را به صورت نقطه چین برای بافت فرش پایه گذاری کرده است و در طول 31 سال هنرجویان بسیاری پرورش داده در دهها نمایشگاه داخلی و خارجی شرکت داشته است آثار بسیاری از او در موزه های داخلی و خارجی نگهداری می شود.

شمع وجودشان فروزان باد