کاهش یا افزایش کیفیت برنامه در نشست‌های هفتگی

در چند ماهة اخیر که انجمن با فراز و نشیب‌هایی از نظر تأمین هزینه مکان و اصل اصل کار یعنی تأمین تالاری برای این منظور روبرو بود نهایتاً با همکاری خانة کارگر و در ماههای نخست سال با همکاری حوزة هنری اصفهان این معضل را حل کرد. در جلسة هیأت مدیره (شورای مرکزی) نشست  ماهیانه مورخ 26/ مهر /1388 ، مسائل جاری بررسی گردید و در دفتر صورتجلسات هیأت مدیره درج شد.

طرح دعوت از استادان دانشور دانشگاهها جهت ایراد سخنرانی پیرامون موضوعات جانبی مثنوی و یا مرتبط با مباحث تاریخی،اجتماعی، نجوم، طبیعت و غیره تصویب گردید و مقرر شد برنامه از دو ساعت و نیم به سه ساعت افزایش یابد که شامل 45 دقیقه مثنوی پژوهشی 15 دقیقه پرسش و پاسخ دربارة مثنوی، 45 دقیقه سخنرانی‌های دیگر و با پرت وقت و 20 دقیقه موسیقی جمعاً از 3 ساعت بیشتر نشود.

در جلسه یکم آبان ماه دکتر ساسان قادری دربارة تاریخ تطور خط و زبان پارسی سخن گفت و در جمعه بعد (8/آبان/ 1388) دکتر مهرداد کلانتری دربارة روانشناسی شادی و شادی در خانواده به ایراد سخن پرداخت که بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفت. در این روز که مصادف با میلاد مسعود امام رضا (ع)  بود، موسیقی برنامه محدودیت نسبی داشت که شامل نی‌نوازی بود گرچه از لحاظ طول اجرا کمتر از نوبت‌های قبل نبود. این برنامه با صدای گرم و زیبای هنرمند  خوب شهر اصفهان جناب آقای رضا طباطبایی وشعر عرفانی همراه بود.

برنامه سخنرانی‌های مزبور طی سه آدینه دیگر به ترتیب آقایان دکتر ابراهیم میرشاد جعفری دربارة سامان‌دهی «روابط بین نسلها» و جناب استاد مصطفی کاویانی تا دربارة نظامی ‌گنجوی سخن گفتند و در جمعة آخر آبان (29/8/1388) از دکتر حسین یقینی دعوت شده تا درباره آبخیزداری و چشمه‌های زایندة حیات در اصفهان سخنرانی کنند.

2)   اطلاع‌رسانی برای حضور علاقه‌مندان هنوز به قدر کافی ورضایت‌بخش انجام نمی‌شود. این مسأله هیأت مدیره را بر آن داشت تا به راههایی دیگر اطلاع‌رسانی به جز پیامک از طریق سیستم تلفن همراه و خبررسانی اعضاء به یکدیگر یا به جمعیت هدف، توجه نماید.

3)   همچنین دلایل عدم انتشار و رکود نشریة «بشنو از نی» که صرفاً به خاطر کمبود نیروی تدارک کننده به دلیل مشغلیات بسیار تحصیلی،شغلی و اجتماعی است، بررسی گردید و پیشنهاد شد ازاعضائی که می‌توانند به انجام و تهیه نشریه کمک نمایند دعوت به همکاری نمایند و یا خود اعلام آمادگی نمایند.

افزایش زمان برنامه‌های هفتگی به 3 ساعت با محدودیت‌های ویژه‌ای از جمله تذکر مسئولان خانه کارگر به رعایت زمان به ویژه به خاطر تلاقی با برنامه رستوران و غذاخوری روبرو گردید، که خواه نا خواه این توقع از شرکت‌کنندگان می‌رود که رأس ساعت 9  در برنامه شرکت نمایند و از اجرای برنامه‌های فی‌البداهه، پیش‌بینی نشده، زمان‌بندی نشده وجوشیده از شرایط، انتظار خاصی نداشته ‌باشند زیرا کمتر از قبل امکان‌پذیر خواهد بود.

            اما امید است تنگنای وقت باعث نشود که پرسش و پاسخ از برنامة سخنرانی‌ها به کلی حذف شود یا امکان‌پذیر نباشد. در دو سخنرانی قبل چنین امکانی فراهم نشد. افرادی که پرسش داشتند، در زمانی خارج از وقت و خود به خود در فضایی بیرون از تالار پرسش خود را احیاناً مطرح کرده‌اند که برای باشندگان و سایر  همنشینان آن نشست‌ها، چیزی دربر نداشت.

            انتقاد مکتوب و کوتاه یکی از حاضران که قرار بود در جمعة بعد 8/8/1388 قرائت شود با یادداشتی که انتقاد کننده طی آن صرف‌نظر کرده بود، صرف‌نظر شد شاید پرسشگر با دکتر قادری جداگانه پرسش خود  را در میان گذاشته و به نتایجی رسیده و شاید برای آن انتقاد مکتوب شواهد تاریخی زیادتری نیاز بوده‌است.

            با این حال انتقاد به دیدة مثبت ‌نگریسته از حاضران انتظار دارد که انتقاد و اظهار‌نظر نمایند و در هر حال اجازه دهند استادان مدعو سخنرانی خود را با تمامیت انجام دهند و سپس در زمانی که در نظر گرفته می‌‌شود به پرسش اقدام نمایند.   

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.