گزارش سه ماهه هیأت مدیره منتخب تا پایان 30/10/1387

جلسات هیأت مدیره ابتدا هر هفته یکبار و بعداً در مواقع لزوم تشکیل گردیده و مدارک و فرم های لازم توسط اعضا ء هیأت مدیرۀ جدید  تکمیل و به مراجع ذی ربط ارسال گردیده و مرتباً در محل پی گیری می شود ؛ ولی متأسفانه هنوز تأییدیه لازم ، دریافت نشده و این امر در مسیر بررسی های حراست و بازرسی های مورد نظر مراجع فوق الذکر همچنان مانده  است و بنابراین این هیأت مدیره از نظر مراجع و مقامات استان اصفهان هنوز رسمیت لازم را احراز نکرده است. به هر حال این هیأت مدیره به پشتوانه آراء اعضای انجمن مثنوی پژوهان ایران ، جلسات لازم  را برگزار و در امور جاری تصمیمات  مقتضی و به موقع اتخاذ نموده و به مرحله اجرا گذاشته است.

مواردی هست که هیأت مدیره نیاز به همفکری اعضای انجمن دارد که به شرح ذیل ارائه می گردد:

۱- سالن باشگاه کارگران امکانات رفاهی لازم را از نظر سیستم گرمایش و سرمایش و روشنایی و دکوراسیون و سیستم صوتی ندارد و انجمن در مضیقه است. مدیران باشگاه کارگران نیز به دلیل اینکه این محل در طرح مترو واقع شده است احتمالاًً نسبت به تعمیرات اساسی آن اقدام نمی کنند. بنابراین هیأت مدیره به دنبال سالن کتابخانه مرکزی شهرداری و یا تالار  فرشچیان با شهرداری و اداره کل ارشاد اسلامی شهر اصفهان مکاتبه و در حال پی گیری است. تنها سالن آماده که در حال حاضر می توان در اختیار گرفت سالن مدرن تالار فرهنگی بهارستان است. به هر حال هیأت مدیره در این رابطه به فعالیتهای خود به منظور تأمین یک سالن در مرکز شهر اصفهان ادامه می دهد.

 لازم به ذکر است نشست 25 بهمن ماه انجمن به دلیل اجاره دادن سالن باشگاه کارگران توسط اداره کار به گروهی دیگر و به دلیل عدم اطلاع رسانی به هنگامِ  این خبر، در روال عادی نشستهای هفتگی انجمن توسط اداره کار ، یک ناهماهنگی تحمیلی به وجود آورد. شایان ذکر است  که ادارۀ مزبور این مکان را تا پایان سال به انجمن اجاره داده است و انجمن به خاطر تمایل به استمرار و پیشگیری از تحمیل تعطیلی غیر قابل پیش بینی ناشی از تصمیم  مسئولان باشگاه کارگران ناگزیر به جز تالار شهر بهارستان هیچ سالنی را رزرو نشده نیافت؛  بنابراین اعضای انجمن با استفاده از یک دستگاه اتوبوس که در محل باشگاه کارگران  توسط انجمن فراهم گردیده بود به شهر بهارستان رفته و نشست انجمن  در آنجا برگزار گردید.

حال این سؤال مطرح است که اگر تالار شهر جدید بهارستان که در 15 کیلومتری اصفهان قرار دارد مورد استفاده قرار بگیرد آیا برای اعضای انجمن  آمدن به شهر بهارستان تجربه ای مثبت قلمداد می شود ؟  

از اعضاء محترم انجمن خواهشمندیم هر کس قادر به تأمین محلی برای جلسات انجمن می باشد، پیشنهاد خود را ارئه و همکاری نماید.   

در حال حاضر با شورای اسلامی شهر اصفهان مکاتبه ای در خصوص تأمین مکان مناسب برای مدت یکسال صورت گرفته است ؛ که امید است اعضای محترم و فرهنگ دوست شورای شهر اصفهان و بخش فرهنگی شهرداری اصفهان مساعدت لازم را مبذول فرمایند.

همچنین علاوه بر نیاز به سالن اجتماعات ، انجمن نیازمند  به یک مکان  دفتری  جهت امور دبیرخانه و نگهداری وسایل و برخی تجهیزات از قبیل تابلوهای عکس مولانا ، تابلو  نشان انجمن ، کمد ، کتاب ، میکروفن ، دستگاه آمپیلی فایر ، میز و صندلی دارد.

۲- در رابطه با سیستم صوتی هیأت مدیره از آقای مجید جهاندار عضو  هنری انجمن که در زمینه موسیقی فعالیت میکنند درخواست کرد بررسیهای خود را جهت تکمیل سیستم صوتی انجام دهند و به هیأت مدیره اعلام نمایند. در مرحله نخست پیشنهاد ایشان خرید 3 میکروفن حرفه ای بود که بلافاصله به مبلغ 1200000 ریال خریداری گردید و تا حدودی وضع سیستم صوتی انجمن بهبود یافته است؛ ولی تا سیستم مطلوب بسیار فاصله داریم. در مرحله دوم یک پیش فاکتور برای خرید لوازم ضروری به منظور بهبود سیستم صوتی ارائه نمودند که سیستم را قابل قبول خواهد کرد و حدود 10میلیون ریال بودجه نیاز دارد که با وضع بدهی های انجمن ، پرداخت آن با امکانات موجود مقدور نیست و در این رابطه همت عالی علاقه مندان توانگر و اعضای انجمن را می طلبد.

 ۳- از سوی یکی از علاقه مندان دربارۀ تأمین هزینه ها ،  پیشنهادی دریافت شده که( انجمن به دلیل مشکل احتمالی برخی از اعضای خود در پرداخت حق عضویت، هزینه های یکساله را بررسی و از طریق کمک داوطلبانه افراد توانگر، هزینه های انجمن را تأمین نماید و از دریافت حق عضویت به شکل فعلی چشم پوشی کند)؛ که تصمیم هیأت مدیره در رابطه با این پیشنهاد چنین مقر گردید که فعلاً به همان روش ، دریافت حق عضویت ادامه یابد و پیشنهاد دهندگان لیست افراد داوطلب پرداخت هزینه های یک ساله را مشخص و با مبلغ مورد تعهد ارائه نمایند تا در صورت کفایت و اقدام به واریز به حساب انجمن بتوان همه یا برخی از اعضای انجمن را از پرداخت حق عضویت، معاف کرد.

 لازم به ذکر است که مبلغ مورد نیاز برای یک سال اداره انجمن به شرط اینکه اجاره سالن جدید تفاوت زیادی نسبت به حال پیدا نکند 60 میلیون ریال برآورد می گردد که در صورت تأمین داوطلبانه می توان روش دریافت حق عضویت را کنار گذاشت.

4. تعداد اعضای پیوسته و وابستۀ انجمن تا پایان  دی ماه سال جاری  103 نفر می باشد که  معمولاً در هر نشست دو سوم آنها شرکت می کنند.بر اساس مصوبۀ  هیأت مدیره ، عضو انجمن بایستی ماهیانه  دست کم یک بار در نشست های مثنوی پژوهی حضور پیدا کنند و حق عضویت  تعیین شده  را بپردازند؛ در حال حاضر  نشستهای انجمن ، با شکوه روز افزون بر قرار می شود و مورد استقبال جمع کثیری قرار گرفته است. سایر شرکت کنندگان ، علاقه مندانی هستند که یا برای نخستین بار است که در انجمن حضور می یابند و یا هنوز عضو نشده اند و معمولاً به طور غیر منظم حضور می یابند. برابر مصوبۀ هیأت مدیره  حضور شرکت کنندگان در نشستهای مثنوی پژوهی برای نخستین بار رایگان می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.